Schoolworkshop MUSICAL
Korte inhoud:
Kijken naar een voorstelling is fijn, maar heb je zelf al eens kennis gemaakt met wat je op een podium allemaal kan doen? Weet jij wat er allemaal bij komt kijken als je een echt musicalster wil zijn? Zingen, dansen en acteren: tijdens onze workshop kunnen je leerlingen proeven van alle disciplines en we brengen ze samen tot een echte musicalscène. Laat je vrienden en familie komen kijken? Of film je wat de leerlingen laten zien? Het kan allemaal!
Doelgroep:
Deze workshop is het best geschikt voor kinderen van het 3de t.e.m. het 6de leerjaar. Is je publiek jonger of ouder? Neem gerust contact met ons op. We vinden ongetwijfeld nog een musicalworkshop op maat van jouw klas of we creëren iets nieuw.
Doelstellingen:
Katholiek onderwijs:
- MUge2: De muzische bouwstenen beleven, herkennen, onderzoeken en hanteren (muziek, dans, drama).
- MUva1: Tot kwaliteitsvol muzisch samenspel komen.
- MUva3: De technische en expressieve vaardigheden die nodig zijn om zich muzisch uit te drukken in beeld, muziek, dans en drama verfijnen.
- Muziek > Musiceren met de stem
- Dans > Dans ontwerpen
- Dans > Gestructureerde dans
- Drama > Verbaal dramaI
- Kvk1: Plezier beleven en voldoening ervaren bij spelen, leren en leven.
- MZlb7: Bewegingen gelijktijdig, opeenvolgend en afwisselend uitvoeren.
- MZrt4: De eigen bewegingen afstemmen op duur, tempo, tijdsvolgorde, metrum en ritme.
GO!
- 2. muzische vorming - muziek
- 2.3°De leerlingen kunnen openstaan voor hedendaagse muziek, muziek uit andere tijden, andere landen en culturen.
- 2.4°De leerlingen kunnen genieten van zingen en musiceren en dit gebruiken als impuls voor nieuwe muzikale spelideeën of andere aanverwante expressiewijzen.
- 3. muzische vorming - drama
- 3.2° De leerlingen kunnen spelvormen waarnemen en inzien dat de juiste verhouding tussen woord en beweging de expressie kan vergroten.
- 4. muzische vorming - beweging
- 4.1°De leerlingen kunnen genieten van lichaamstaal, beweging en dans.
- 4.5° De leerlingen kunnen nieuwe dansen ontwerpen met eenvoudige passen en figuren.
- 6. muzische vorming - attitudes
- 6.5°De leerlingen kunnen respect betonen voor uitingen van leeftijdgenoten, behorend tot eigen en andere culturen.