Menu

Schoolworkshop muziek

Schoolworkshop muziek

TERUG NAAR OVERZICHT

Korte inhoud:

Vindt jouw klas musiceren fijn, maar zijn je ideeën even op of ben je zelf niet de creatieve duizendpoot? Dan is de workshop muziek misschien wel iets voor jou. Op boomwhackers en ritmische slaginstrumentjes ontdekken we samen met jou de wereld van muziek. Van zingen met aandacht voor zanghouding, ademhaling, articulatie,... tot spelenderwijs allerhande klanken en instrumenten ontdekken, onze workshop bevat het allemaal!

Doelgroep:

Binnen deze categorie hebben we 2 workshops uitgewerkt. De ene richt zich meer tot het 1ste, 2de en 3de leerjaar. Hier staat het 'proeven van muziek' centraal. Voor het 4de, 5de en 6de leerjaar hebben we 'muziek beleven' en 'musiceren' in de kijker gezet.

Doelstellingen:

6 tot 8 jaar:

Katholiek onderwijs:

  • MUgr2: Durven fantaseren en verbeelden.
  • MUgr3: Zich bewust worden van de eigen muzische en creatieve mogelijkheden (talenten) en die tonen.
  • MUge2: De muzische bouwstenen beleven, herkennen, onderzoeken en hanteren.
  • MUva1: Tot kwaliteitsvol muzisch samenspel komen.
  • MUva3: De technische en expressieve vaardigheden die nodig zijn om zich muzisch uit te drukken in beeld, muziek, dans en drama verfijnen.
    • Muziek begrijpen door beweging
    • Ontwerpen van klank en muziek
    • Musiceren met grafische partituren
    • Musiceren met instrumenten en materialen
    • Musiceren met de stem
    • Muziekspel
  • IVoc2: Exploreren en experimenteren in de wereld rondom zich.
  • IKvk1: Plezier beleven en voldoening ervaren bij spelen, leren en leven.
  • MZlb7: Bewegingen gelijktijdig, opeenvolgend en afwisselend uitvoeren.
  • MZlb2: Een goede lichaamshouding aannemen.
  • SErv3: Samenwerken met anderen en zo bijdragen aan het realiseren van een gemeenschappelijk doel.

GO!

  • 2. muzische vorming - muziek
    • 2.2 De leerlingen kunnen improviseren en experimenteren, klankbronnen en muziekinstrumenten uittesten op hun klankwaarde en in een muzikaal (samen)spel daarvan gebruik maken.
    • 2.4° De leerlingen kunnen genieten van zingen en musiceren en dit gebruiken als impuls voor nieuwe muzikale spelideeën of andere aanverwante expressiewijzen.
  • 6. muzische vorming - attitudes
    • 6.4° De leerlingen kunnen vertrouwen op hun eigen expressiemogelijkheden en durven hun creatieve uitingen tonen.
    • 6.5° De leerlingen kunnen respect betonen voor uitingen van leeftijdgenoten, behorend tot eigen en andere culturen.
  • 3. sociale vaardigheden - Domein samenwerking
    • 3. De leerlingen kunnen samenwerken met anderen, zonder onderscheid van sociale achtergrond, geslacht of etnische origine.

9 tot 12 jaar:

Katholiek onderwijs:

  • MUgr3: Zich bewust worden van de eigen muzische en creatieve mogelijkheden (talenten) en die tonen.
  • MUge2: De muzische bouwstenen beleven, herkennen, onderzoeken en hanteren.
  • MUva1: Tot kwaliteitsvol muzisch samenspel komen.
  • MUva3: De technische en expressieve vaardigheden die nodig zijn om zich muzisch uit te drukken in beeld, muziek, dans en drama verfijnen.
    • Ontwerpen van klank en muziek
    • Musiceren met grafische partituren
    • Musiceren met instrumenten en materialen
    • Musiceren met de stem
    • Muziekspel
  • IKvk1: Plezier beleven en voldoening ervaren bij spelen, leren en leven.
  • MZlb2: Een goede lichaamshouding aannemen.

GO!

  • 2. muzische vorming - muziek
    • 2.2 De leerlingen kunnen improviseren en experimenteren, klankbronnen en muziekinstrumenten uittesten op hun klankwaarde en in een muzikaal (samen)spel daarvan gebruik maken.
    • 2.4° De leerlingen kunnen genieten van zingen en musiceren en dit gebruiken als impuls voor nieuwe muzikale spelideeën of andere aanverwante expressiewijzen.
  • 6. muzische vorming - attitudes
    • 6.4°De leerlingen kunnen vertrouwen op hun eigen expressiemogelijkheden en durven hun creatieve uitingen tonen.
    • 6.5°De leerlingen kunnen respect betonen voor uitingen van leeftijdgenoten, behorend tot eigen en andere culturen.
  • 3. sociale vaardigheden - Domein samenwerking
    • 3.De leerlingen kunnen samenwerken met anderen, zonder onderscheid van sociale achtergrond, geslacht of etnische origine.

Volg People on Stage

Schrijf u in op onze nieuwsbrief en volg ons op sociale media.

© People On Stage 2020 - Disclaimer - Verzekering - Algemene voorwaarden